“Fortress Europe. Sea view, sight land”. A: Revista:Thésis, 1(2), p. 287-288.
I Concurs Internacional de llibre d'artista en homenatge a Joan Brossa. Exposició Arts Santa Mònica, octubre 2016. Barcelona: Fundació Joan Brossa, 2016. B 24192-2016
BROSSA, Joan: Poesia escènica X: Fregolisme o monòlegs de transformació (1965-1966) Primera part. Desè volum de la reedició de l'obra d'aquest gènere; amb pròleg i edició d’Héctor Mellinas. Tarragona: Arola Editors / Edicions URV, 2016, (col. Textos a part, 167).
BROSSA, Joan: Poesia escènica XI: Fregolisme o monòlegs de transformaió (1965-1966) Segona part. Onzè volum de la reedició de l'obra d'aquest gènere; amb pròleg i edició d’Héctor Mellinas. Tarragona: Arola Editors / Edicions URV, 2016, (col. Textos a part, 168).
“Engrandir un patrimoni viu: Patrim 2008-2015”. A: Patrim 2008-2015. Adquisicions de Patrimoni artístic de la Universitat de Barcelona. Barcelona: Publicacions i Edicions UB, 2016.
Patrim 2008-2015. Adquisicions de Patrimoni artístic de la Universitat de Barcelona. Barcelona: Publicacions i Edicions UB, 2016.
“El Libro-arte/Libro de artista en su dimensión digital: el e-Libro-arte y el Hiperlibro-arte”. El Profesional de la Información. 2016, vol. 25, núm. 5, p. 822-830.
“Arte participativo en el espacio público. Proposiciones metodológicas acerca de algunos de sus preceptos”. On the Waterfront. The International on-line Magazine on Waterfronts, Public Art, Urban Design and Civil Particiapation. 2016, vol. 45, núm. 2, p. 7-36.
“Projecte de recerca per a la definició i implementació de rúbriques d’avaluació de la competència transversal de treball en equip en els graus de la Facultat de Belles Arts”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació. 2016, vol. 9, núm. 1, p. 62-86.
“Retrato ciudadano: una metodología para promover la visibilidad, la identidad y el debate desde la práctica fotográfica col·lectiva”. Libro de Comunicaciones del V Congreso Iberoamericano de Comunicación. Comunicación, Cultura y Cooperación. Madrid: Asociación Española de Investigación en Comunicación, 2016, p.1-20.
“«De vida intensa forja el record» : une lecture de ‘El pedestal són les sabates’ de Joan Brossa”. Revue d’Études Catalanes. Christian Lagarde (ed.), Université, 2016, núm. 2, p. 11-27.
“Fragilitat versus duresa: Ahir i avui d'Oporto”. A: In Pure Print Paper. Porto: i2ADS. Instituto de Investigaçâo em Arte, Design e Sociedade. Facultade de Bellas Artes da Universidade do Porto, 2016, p. 9-23.
“Proyecto de centro para trabajar la comprensión lectora y el hábito lector en la ESO”. Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura. 2016 (abril), núm. 72, p. 51-55.
“Poètica de la intimitat i recepció en lectors adolescents. Un estudi de cas a partir de Fragments de Gaspar Jaén”, en GAYÀ, Elisabet; PICORNELL, Mercè; RUIZ, Maria (eds.) Incidències. Poesia catalana i esfera pública, Biblioteca di Rassegna iberistica 2, Venezia: Edizioni Ca’Foscari, pp. 85-102.
“Preparem-nos per passejar pel sostre. Poesia experimental per a infants i mestres" en GAYÀ, Elisabet; PICORNELL, Mercè; RUIZ, Maria (eds.) Incidències. Poesia catalana i esfera pública. Biblioteca di Rassegna iberistica 2, Venezia: Edizioni Ca’Foscari, p. 69-84.
“La poesia concreta de Robert Montgomery en les tanques publicitàries urbanes. Una proposta artística post-situacionista”. Dins PONS, Margalida i REYNÉS, Josep Antoni (ed.). Poètiques liminars: imatge, escena, objecte, trànsit. Palma de Mallorca: Edicions UIB, 2016, Col·lecció TECSED 5, p. 93-107.
Cohesión Urbana. Construyendo memoria. Baró de Viver – Bon Pastor. Barcelona: CR POLIS, Universitat de Barcelona, 2016. 53 p. ISBN: 978-84-617-5110-5.
BROSSA, Joan: Poesia escènica XII: Icones per a 1962. Dotzè volum de la reedició de l'obra d'aquest gènere; amb pròleg i edició d’Héctor Mellinas. Tarragona: Arola Editors / Edicions URV, 2016, (col. Textos a part, 169).
“Letting images speak for themselves”. Digital Art: Archiving and Questioning Immateriality. Proceedings of the 5th. Computer Art Congress. Paris: Khaldoun Zreik, Robin Gareus, Europia Productions, 2016, p. 126-137.
“La enumeración como principal recurso icónico y textual el algunos libros álbum”. Dins: Edetania, Estudios y propuestas socio educativas. Universidad Católica de Valencia "San Vicente Mártir". 2016, núm. 49, p. 61-74. ISSN 0214-8560.
“Abendlied”. Abisme de llum. Exposició homenatge a Màrius Torres. Girona: Lupusgràdic Edicions, 2016.
"Eduard Escoffet – Joan Brossa: escriure llibres de poemes". Incidències. Poesia catalana i esfera pública. Elisabet Gayà, Mercè Picornell i Maria Riuz, (eds.). Biblioteca di Rassegna iberistica 2, Università Ca Foscari, Venècia, p. 17-36.
“Il libro e la sperimentazione creativa”. Libero Libro Essegi. Rivisitazione di libri. San Michele-Ravenna: Edizioni Essegi. 2016, p. 252-263.
“El graffiti animado. Del proceso artesanal al soporte digital”. La otra ciudad. Recorridos de una gráfica disidente. Ciudad Juárez: Publicaciones de la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, 2016, p. 127-150.
“Ensenyament-aprenentatge expandit. La interacció col.laborativa entre l'alumnat, el professorat i els agents professionals”. Revista del CIDUI. CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2016, vol. 3.
“Street Poetry. Propuestas Artísticas post-situacionistas”. Ciudad y Artes Visuales. Miguel Ángel Chaves Martín (Ed.) Madrid: Grupo de Investigación Arte, Arquitectura y Comunicación en la Ciudad Contemporánea. Universidad Complutense de Madrid, 2016, p. 191-200.
“Del píxel a las resonancias visuales: la imagen con voz pròpia”. AusArt. Journal for Research in Art. 2016. vol. 3, núm.1, p. 19-28.
“La visión artificial, un nuevo aliado para el análisis de imágenes”. Arte, Individuo y Sociedad. UCM, 2016, vol. 28, núm. 2, p. 339-354.
“Del píxel a las resonancias visuales: La imagen con voz propia”. A: Rekalde Izagirre, Josu (dir.). Visualidad_Energía_Conectividad. Bilbao: Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, 2016, p. 19-28. ISBN 977-23-4085-101-7.